Лікар первинної ланки: напівбог чи адміністратор?

06.09.2018 0

Віолетта Лійка, сімейний лікар, розповідає свій досвід  створення приватної практики першому діловому медичному журналу “Приватний лікар”.

Спочатку трохи про себе

У 2012 році я закінчила Національний медичний університет ім.О.О.Богомольця за спеціальністю «Лікувальна справа». Кожен рік навчання вкорінював у мені думку, що «українська медицина» — це не моя історія. Були думки про виїзд до Німеччини, вивчала німецьку мову.У 2015 році ми з нареченим, також лікарем, у передмісті Києва розпочали свій бізнес у сфері харчування FMCG, по-будувавши мережу магазинів свіжого фермерського м’яса «Томагавк». З’явився досвід управління бізнесом, персоналом, операційною діяльністю, продажами. Водночас працювала за фахом як сімейний лікар у приватній клініці.

Вітер змін

Два місяці тому я потрапила на тренінг-практикум для лікарів первинної ланки «Співпраця на шляху до ефективних змін: Ре-алізація програми комплексної підтримки лікарів первинної ланки», який проводила ГО «Платформа здоров’я». Як людина з бізнесу, зрозуміла, що в умовах медичної реформи лікар-ФОП — це єдиний можливий шлях для первинки в контексті якісної роботи та винагороди. Створила у Facebook сторінку Dr.Liyka, де покроково описую створення приватної медичної практики як лікар-ФОП, розповідаю про юридичну та фінансову складову, труднощі, ціни на обладнання тощо.

Лікарям бракує правди

Інформацію подають вихолощеною та прикрашеною, але коли люди зіштовхуються з реальними проблемами, то часто не знають, як правильно реагувати.

Найболючіше питання — фінанси

Скільки треба грошей? Які варіанти отримання інвестицій та грантів?

У медичній сфері, особливо у первинці, ніхто до цього часу не вчив нас бути фінансово грамотними. Лікар первинної ланки в сучасних умовах заробляє 80000–100000 грн/рік. Показник нищівно низький. Проста математика показує, що при укладанні договору з Національною службою здоров’я України (далі— НСЗУ) та підписанні декларацій з пацієнтами матимемо більш втішну картину. Рекомендована кількість пацієнтів для сімейного лікаря— 1800, педіатра— 900, терапевта— 2000 осіб. На поточний рік фіксована оплата за пацієнта становить у середньому 540грн/рік, за дітей ставка більша, за людей зрілого віку також.Рахуємо:(1800 х 540) : 12 = 81000грн/міс. (або 972000грн/рік).Це гарантований обіг коштів лікаря на рік, не враховуючи оплати за додаткові послуги (вакцинація, окрім гарантованих державою вакцин, консультації вузьких спеціалістів, додаткові методи обстеження). Так, ще існують оплата оренди, комунальні платежі, витратні матеріали, виплата зарплати, але вигода очевидна.

Витрати на відкриття медичної практики

Для того щоб стати лікарем-ФОП, потрібно перетворитись на ФОП, оскільки лікарем ви вже є. Реєстрація відбувається в центрі надання адміністративних послуг безоплатно, окрім придбання книги обліку— 100грн.Зверніть увагу: щоб укладати договір з НСЗУ, обов‘язково потрібна 3 група оподаткування.Обирайте медичні КВЕДи (я обрала 86.21; 86.22; 86.90; 86.10).

Ключова робота лікаря первинки щодо побудови особистого бренду

Відкриваючи медичну практику, лікар починає знайомство з маркетингом та побудовою особистого бренду, що є запорукою успішного бізнесу.

Фотосесія.Пацієнтам треба познайомитися з вами і «зачепитись оком». Вам потрібні фото, які можна використовувати на сайті, в соціальних мережах, рекламних постерах, журналах і газетах. Вартість фотосесії у професійного фотографа — 150 доларів за 30 оброблених фото, додаткові витрати — 1500грн (макіяж, укладання волосся і таке інше). Повторювати фотосесію рекомендовано раз на півроку, щоб завжди мати свіжі фотоматеріали.

Медичний одяг. Складовою брендингу є зовнішній вигляд лікаря. Неактуально одягати халати з назвою фармпрепарату на кишені. Обираємо зручний та привабливий одяг, який викличе до вас інтерес. Це медичні сукні, халати, футболки поло та медичні штани з логотипом свого бренду. Вартість одягу з логотипом — 600 грн.

Фірмовий стиль. Тут знадобиться розробка фірмового стилю, тобто брендбук (він містить логотип, шаблони для промо матеріалів, візитівки, шрифти тощо). Таку послугу надає дизайнер, її вартість — від 5000грн.

Візитівки. Важливо навчитись візиткового етикету— це дасть можливість знайомитися й одразу презентувати себе як лікаря. Друк візитних карток — від 300 до 1000 грн залежно від якості паперу.

Розробка сайту. Сайт з простим лендингом коштує від 5000грн, можна додати IP-телефонію, електронний запис, блог.

Приміщення та його оснащення

Ціна оренди.Рекомендую шукати приміщення вже з гото-вим ремонтом. Увімкніть весь свій шарм і домовляйтеся, щоб ремонт робив власник приміщення. Ціна на комерційні приміщення — 200–300грн за м2. Якщо вам не вдалося домовитися про ремонт за рахунок власника, розраховувати доведеться на 2000–5000грн за м2. У такому випадку просіть канікули від сплати оренди від 3 до 5 місяців.

Місце розташування. Воно важливе, проте не ключове. Люди часто готові їхати до спеціаліста через усе місто. Середній час на дорогу для комфортного візиту до лікаря становить 25–30 хв. Мій вибір зупинився на новому житловому комплексі. Моє приміщення взяте в оренду, планується дрібний ремонт, тому що основний зробив власник. Площа приміщення — 76м2, вільне планування, ціна — 200грн за м2, ка-нікули з оплати — до 15 вересня. Обираючи місце, не нехтуйте ін-туїцією. Я знайшла своє серед сосен з великими панорамними вікнами замість стін. Майбутня медична студія має надихати пацієнтів на одужання та превенцію захворювань.

Підбір та купівля обладнання згідно з табелем оснащення. Для сімейного лікаря це 15 обов’язкових пунктів. Ціна за-лежатиме від виробника, функціоналу та якості. Важливо, що обладнання можна взяти в лізинг, у кредит, в розстрочку, в оренду або укласти договір з іншим медичним закладом на користування. Вартість цього блоку сягатиме від 50 000 до 200 000 грн.

Декор та меблі. Створюють атмосферу закладу. Купуйте світлі прості меблі. Столи, зручні і красиві крісла, полиці, шафи, вази для квітів. Все має дихати і бути легким, залишати відчуття чистоти. Вартість цього пункту можна вмістити в 15000 грн.

Медична ліцензія

Хороша новина — в спрощеності ліцензування лікарів первинної ланки. Поки що відмінені перевірки СЕС і пожежників. Отримання ліцензії не потребує великих витрат— сплачується одноразовий платіж до місцевих органів влади в розмірі 1700грн. Залишається коректно заповнити стандартні документи, які мають бути розглянуті протягом двох тижнів.В очікуванні ліцензії не треба сидіти без діла.

Я створила Google форму попередньої реєстрації пацієнтів, які хочуть підписати декларацію. Таким чином проводимо інтерв‘ю, збираємо анамнез життя, синхронізуємо цілі з майбутнім пацієнтом.

Найважливіше — це команда

Без ефективної команди можна перетворитися на лікаря, який працює 24/7, записує пацієнтів у блокнот і не розуміє, що змінилось на краще.За законом нам потрібна медична сестра. Обираючи цю людину, пам‘ятайте, що вона ваша опора. Беріть не за знайомством, а за компетенціями.

Медична сестра в медичних практиках в Європі виконує функцію рецепшіоніста та власне медсестри, веде запис, опе-раційну діяльність, звіти, нагадування і водночас проводить вакцинацію, забір крові, ін’єкції.

Платити планую від 8000грн, згодом введу бонусування від кількості пацієнтів, що ми обслуговуємо.

А наостанок я скажу…

Університет, інтернатура, клінічна ординатура та практика вчили нас лікувати та згоджуватися на те, що є. Реклама себе як бренду вважалася неприпустимою та засуджувалася. Хоча стоматологи, косметологи та пластичні хірурги уже давно себе рекламують і мають значно більші статки. Моя мета — допомогти лікарям стати заможними, поважними людьми, які будуть розуміти свою цінність для інших. Про всі свої кроки я пишу у Facebook на своїй сторінці Dr.Liyka і мрію, щоб хтось повторив мій шлях і досягнув внутрішнього щастя

Хочу стати
Агентом Здоров`я!
я з вами!
Щоб допомогти проекту фінансово:

Найменування отримувача: ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ “ПЛАТФОРМА ЗДОРОВ`Я”

Номер рахунку: 26007056225147

Код: 41927308

Банк отримувача: СТОЛИЧНА ФIЛIЯ ПАТ КБ"ПРИВАТБАНК" КИЇВ

Код Банку (МФО): 380269

Призначення платежу:Благодійна допомога на здійснення статутної діяльності. Без ПДВ.